Namų darbai

Kam reikalingi namų darbai?

Ar prisimenate tą jausmą nuolat daryti namų darbus, ruoštis kontroliniams, rašyti rašinius ir kt.? Gal pamenate tą džiaugsmą, kai vakarais nebereikėjo daryti namų darbų? Iš esmės pats pavadinimas „namų darbai“ asocijuojasi su kažkuo, kas atrodo, kaip didelis dramblys, ir neaišku, kiek reikės laiko pradėti ir kada pabaigti juos daryti, kaip asmeninio laiko planas, kurio tu NENORI… Panagrinėjus Facebook socialinį tinklą įvairiose šalyse, matosi, kad didėja įvairios grupės, agituojančios prieš namų darbus (pvz. No Homework, narių skaičius daugiau nei 1 mln.). O švietimo sistemų lyderės – Suomijos mokyklose to nėra, nes mokiniai neturi namų darbų. Teoriškai Lietuvoje namų užduočių trukmė reguliuojama ir planuojama, kaip laikas, skirtas savarankiškiems mokymosi įgūdžiams formuoti ir kt. Tačiau… Kaip atsitinka taip, kad smalsumas ir žinių troškimas su metais išgaruoja ir dvyliktoje klasėje mechaninis užduočių atlikimas ir žinių kalimas paima viršų? Trumpas atsakymas – EGZAMINAI.

Namų darbus dažniausiai pareigingiausiai atlieka tie, kuriems ir taip jų nereikia. Šie mokiniai viską būna išmokę per pamokas, mokosi savo malonumui laisvalaikiu, kelia aukštesnius reikalavimus sau būti išsilavinusiais piliečiais, o tie, kuriems ypatingai reikia namų darbų, neatlieka jų net ir nuo antros klasės.

Tad iš tikrųjų namų darbų nereikia! Reikia įdomių, motyvuojančių, smalsumą žadinančių IŠŠŪKIŲ ir tiesiog mokytis mokykloje efektyviau. Taip neliktų ir švietimo sistemos subprodukto – namų darbų. Tačiau paprasta pasakyti „efektyviau“. Mokymosi efektyvumas ir ugdymo kokybė priklauso nuo mokyklos ugdymo proceso organizavimo ypatumų: kaip siejamas ir integruojamas ugdymo turinys? Kokia projektinė ir tiriamoji veikla organizuojama mokykloje? Kaip informacinės technologijos padeda atskleisti ugdymo turinį? Kaip efektyviai ugdomi savarankiškumo įgūdžiai? Kaip efektyviai bendradarbiauja mokytojai ugdydami mokinių kompetencijas? Kaip efektyviai tėvai–mokiniai–mokytojai bendradarbiauja gerindami mokymosi pasiekimus? Kiek tėvai prisideda prie aukštesnių mokymosi siekių ir mokymosi tikslo suvokimo? Kiek mokykloje naudojama moksliškai pagrįstų novatoriškų ugdymo metodikų?

Per daug klausimų ir trūksta atsakymų? Tad prašome darykite namų darbus.

0 atsiliepimai

Rašyti atsiliepimą

Prisijunkite prie diskusijos
Dalinkitės savo žiniomis drąsiai :)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.